IRCForumu.ORG   sohbetkacak
reklamalanı


 
 
Seçenekler Stil
Alt 08 Nisan 2023, 12:03   #1
Webmaster
CeReN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Claude-Oscar Monet Onemli Eserleri

Fransiz ressam [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], resimlerinde firca darbeleriyle olusturdugu degisIk renklerde noktalarla istedigi izlenimi uyandiracak renk ve isIk etkisini yaratmayi basarmistir. Izlenimcilik akiminin en onemli temcilerindendir.


Kirda Ogle Yemegi (1865-6)
Tuval uzerine yagliboya; 130 x 181 cm; Puskin Guzel Sanatlar Muzesi, Moskova.

Bu eser, burjuva sinifindan bir grubun ogleden sonraki eglencesini betimlemistir. Resimdeki kadin figurlerinin hepsi icin Camille Doncieux, dort erkek figur icin de Frederic Bazille modellik etmistir. Resim izlenimci ozellikleri tasiyan ilk tablolardan biridir, bu nedenle isledigi konudan ziyade resimdeki isIk yansimalari dikkat cekmektedir. Resimdeki isIk ve golge oyunlari ile studyo disinda resim yapmanin faydali oldugu ortaya cikmistir.

Monet, Piknik olarak da adlandirilan bu esere baslamadan once Manet’in ayni temali resmi 1865 Salon Sergisi’nde sergilemis ve resim icerigi nedeniyle sansasyon yaratmistir. Manet’in resminin aksine Monet’in tablosundaki insanlarin hepsi giyiniktir. Ancak iki resimdeki detaylar birbirine benzemektedir. Yapraklardaki isigin pariltisi, farkli sekillerin renklerle bulaniklasmasi Monet’in resmi Manet’den etkilenerek gerceklestirdigi ayrintilardir. Monet, resmi yapmak icin hazirlarini tamamladiktan sonra, 4,5 x 6 m boyutunda orjinaline baslamis kisa bir sure sonra tabloyu teminat icin tefeciye vermistir. Ancak 1884 yilinda eseri geri alabilmistir. Gecen sure icerisinde eser hasar gormustur. Bunun uzerine Monet tuvali uc parcaya bolmustur. Sol ve orta parcasi yalniz gunumuze ulasmistir. Diger ucuncu parca kayiptir.

Claude-Oscar Monet Onemli Eserleri
Yesil Elbiseli Kadin (Camille, 1866)
Tuval uzerine yagliboya; 231 x 151 cm; Kunsthalle, Bremen.

Monet bu resmi 1866 tarihli Salon Sergisi icin Camille ile birebir boyutta yapmistir. Gustave Courbet’in etkisi etkisinde oldugu gorunen ressamin eseri sergiye kabul edilerek, ovgu toplamistir. Hatta sanat elestirmeni Theophile Thore, bu eserde yer alan kumasin neredeyse bir Veronese resmindeki kadar ustalikla ve goz alici sekilde yapildigini soylemistir. Resim 800 frank karsiliginda satilmistir. Bu maddi sIkinti icinde olan sanatci ve Camille’ yi cok sevindirmistir. Bununla birlikte bu resim, Monet’e Madam Gaudibert’in Portresi siparisini getirmistir.

Claude-Oscar Monet Onemli Eserleri
Bahcedeki Kadinlar (yak. 1866)
Tuval uzerine yagliboya; 255 x 205 cm; Orsay Muzesi, Paris.

Eserde yer alan uc kadin figuru icin Camille poz vermistir. Paris’in tasrasinda kiralanan bir evin bahcesinde acik havada yapilmistir. Resimde golgeleri, yapraklarin arasindan sizan isigi ve isIk yansimalari betimlenmistir. Monet, parasizligi nedeniyle resimde yer alan uc kadinin kiyafetlerini moda dergilerinden bakarak cizmistir. Atolyesinden bitirdikten sonra resmi Salon Sergisine sunan Monet, reddedilmistir. Red gerekcesi olarak resmin bir konusunun olmadigi, firca darbelerinin gorunur olmasi, resmin bu hali ile bitmis gibi olmamasidir.

Claude-Oscar Monet Onemli Eserleri
Saksagan (1968-9)
Tuval uzerine yagliboya; 89 x 130 cm; Orsay Muzesi, Paris.

Bu eser, Monet’in yasami boyunca yuzden fazla kar manzarasi resminden en etkili olanlardan biridir. Normandiya’nin Etretat bolgesinde siddetli gecen bir kis manzarinin gosteren resimde saksagan, meyve agaclari, yanda bir ev bulunmaktadir. Tuvale genis ve hizli vuruslarin yapildigi gorulen resmi, Salon Sergisi’ne sundugunda juriden buyuk elestiri aldi ve resimi reddedildi. Resmin reddedilmesi ile Monet, koleksiyoncularin gozunden dusmustur. Akademik gelenegin tumuyle disinda olan resim, ressamin siyahi kullanmadan griyi farkli renklerle karistirarak boyadigi golgeler konusundaki ustaligini ortaya koyan bir basyapittir. Bu sekilde dogadaki golgelerle birebir benzeyen tonlar elde etmekteydi.

Claude-Oscar Monet Onemli Eserleri
Izlenim, Gundogumu (1872)
Tuval uzerine yagliboya; 48 x 63 cm; Musee Marmottan Monet, Paris.

Monet’in bu resmi diger resimlerine gore daha kucuktur ve kendisi resmi bir eskiz olarak tanimlamaktadir. O donemde “Izlenim” kelimesi duvar boyasinin astarini ifade etmek amaciyla kullanilmaktaydi. Ayrica ressamlar eskizlerini bu kelime ile adlandirirlardi. Sanatcilar “izlenim” resimlerine imza atmazlardi. Bu resmin bitmis olarak algilanmasinin nedeni Monet’in eseri imzalamasidir. Monet bu eserinde Fransa’daki La Havre Limani’nda gundogumunu resmetmektedir. Eser ilk sergilendiginde gun dogumunda La Havre’nin boyle gorulmemesi sebebiyle elestirilmistir. Daha sonrasinda bu eser ile Monet’in Izlenim, Gundogumu’nda gordugu manzaradan aklinda kalan, ona hissettirdiklerini aktardigi dusunulerek, bu bir tarz olup adina izlenimcilik denilmistir. Esere ilk bakildiginda turuncu gunes dikkat cekmektedir. Burada gunes en parlak nesne olarak algilanmaktadir. Bu isigin yanilsamasidir. Burada gunes, en az bulutlar kadar parlaktir. Sisli bir gun dogumunu gosteren resimde, biri ayakta kurek ceken iki kisinin oldugu kayik bulunmaktadir. Ileride bir kayik daha vardir, ancak sisten net gorunmemektedir.

Claude-Oscar Monet Onemli Eserleri
Gelincik Tarlasi, Gezinti (1873)
Tuval uzerine yagliboya; 50 x 65 cm; Orsay Muzesi, Paris.

Izlenimcilik akiminin onculerinden olan Monet, bu eserinde sakinlik ve huzur on plandadir. Resme bakildiginda ilk olarak resmin yatay olarak ikiye bolundugu gorulmektedir. Mavi gokyuzu ve gri bulutlardan olusan ust taraf. Alt taraf ise sol tarafta gelincik tarlasi ve sag tarafta ise yesilin acik tonlari ile boyanmis alan bulunmaktadir. Ondeki gelincikler koyu tonlarda, arkadakiler ise daha acik renklerde boyanarak uzaklik-yakinlik algisi olusturulmustur. Gelincik tarlasi ile yesil alanin ayrildigi yol tam olarak gorulmemektedir. Ancak varligini on tarafta yer alan mavi semsiyeli kadin ve yaninda elinde bir demet gelincik bulunan erkek cocugundan anlasilmaktadir. Bu figurler Monet’in esi Camille ve oglu Jean’dir. Gelinciklerin dagilis yonlerine gore bu figurlerin sol yukaridan asagiya dogru yurudugu anlasilmaktadir. Resmin derinlik algisinda onemli bir rolu olan bir kadin ve kiz cocugu figuru resimde geri planda yer almaktadir. Bu ikili konum olarak sol ustte gelinciklerin baslama noktasinda yer almasi ile resimdeki hareketi desteklemektedir.

Claude-Oscar Monet Onemli Eserleri
Capucines Bulvari (1873-4)
Tuval uzerine yagliboya; 80,3 x 60,3 cm; Nelson-Atkins Museum of Art, Kansas City.
Monet bu eseri arkadasi Nadar’in Capucines Bulvari’ndaki 35 numarali binada bulunan atolyesinin penceresinden yapmistir. Bu daireyi izlenimci ressamlarin ilk sergisi icin onlara kiralayan Nadar, onemli bir fotografciydi. Resimde, bulvarin karsisinda gorulen bina Grand Hotel’dir. Sagina dogru bakildiginda yuksek agaclarin arkasindaki bina Place de l’Opera’dir. Eskiz gibi yorumlanan figurler ise siradan bir gunde gezintiye cikmis turistler, alisveris yapan insanlardi.

Claude-Oscar Monet Onemli Eserleri
Semsiyeli Kadin (Camille Monet ve oglu, 1875)
Tuval uzerine yagliboya; 100 x 81 cm; National Gallery of Art, Washington.

Manet’in yardimiyla Argenteuil’de ev bulan Monet, sIk sIk etrafta dolasiyor ve acik havada resimler yapmaktaydi. Bu resim ile birlikte uc tane “Semsiyeli Kadin” resmi yapmistir. Ilkinde Camille ve Jean Monet, diger ikisinde ise Suzanne Hoschede model olmustur. Ilk bakildiginda ruzgarli ve gunesli bir gun oldugunu hissettiren detaylara sahip resim Monet’in en unlu eserlerinden biridir. Bu resim, Monet’in acik havada resim yapmak, renklerin hemen her tonunu gorebilmek, paletinde onlari bulabilmek ve doganin devinimini tuvale tasimak konusunda ne kadar ustalastigini gostermektedir.

Claude-Oscar Monet Onemli Eserleri
Niluferler ve Japon Koprusu (1897-9)
Tuval uzerine yagliboya; 89,7 x 90,5 cm; Princeton University Art Museum, Princeton.

“Niluferler” serisini Monet, kendisinin basyapiti olarak gormekteydi. Giverny’deki evini kendi zevkine gore dekore eden ve bahce duzenlemesini bizzat kendisi yapan Monet, buraya bir golet yaptirmistir. Turlu cicekler ekmis ve Japon koprusu insa ettirmistir. Bahcenin her kosesini ayri ayri resimleyen Monet, 200’den fazla nilufer tablosu resmetmistir.


ALİNTİ ~
________________

Bizde MutSuz Olalim ~
 


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 ziyaretçi)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:56.