IRCForumu.ORG   sohbetkacak
reklamalanı


 
 
Seçenekler Stil
Alt 28 Mayıs 2023, 16:22   #1
EylulSohbet.Net
eXaLaNCe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Yağ Soğutucu Nedir Ne İşe Yarar Nasıl Çalışır?

Yağ Soğutucu Nedir Ne İşe Yarar Nasıl Çalışır?
Motor yağının çok fazla ısınması, yağın yağlama özelliğini bozacağından soğutulması gerekir. Genel olarak yağın 100 dereceyi aşmaması istenir, yağ sıcaklığı 125 dereceyi aşarsa yağlama özelliği bozulur (bu değer özel performans yağlarında biraz daha yukarıda olabilir).

Yağ soğutucusu genellikle yağ filtresiyle bütün olarak bir modül olabileceği gibi, ayrı bir noktada da olabilir. Yağ soğutucusu alüminyum gövdeye sahiptir. Soğutucuya motor sıvısı iki giriş çıkış hortumuyla bağlı olabilir veya yağ soğutucusu direkt motor bloğuna edilmiştir ve su giriş-çıkış kanalları direkt bağlanmış da olabilir.

Motor yağı soğutucusunun çalışma prensibi; Soğutucunun içinde motor soğutma sıvısı dolaştırılarak ısının transfer edilmesi sağlanır. Soğutucu bir eşanjör olarak çalışır. Motor yağından aldığı ısıyı, motor soğutma suyuna aktarır. Soğutma sisteminde devirdaim yapan motor suyu, aracın önündeki radyatörden ısısını atar ve tekrar soğumuş halde dolaşımına devam eder.

Özellikle yüksek performanslı motorlarda ve genelde turbo beslemeli motorlarda, yağın daha iyi soğutulması için, bir yağ soğutucu kutusu kullanılır. motor yağı, turboyu soğutmak için de kullanılır, yağ turbo gövdesine girer ve türbin milini yağlar, turbo çok sıcak olduğundan yağ da çok ısınır, ayrıca motor yüksek devirde veya yüksek yükte çalıştığında, motor yağı daha fazla ısınır, soğutulması gerekir. örneğin spor bir otomobilde yağ sıcaklığı 130 dereceye çıkabilir. motor soğutma suyu, yağ soğutucusu peteklerinde dolaşır ve motor yağının soğutulmasını sağlar. Genellikle yağ filtresinin yanında bulunur, yağ pompası yağı basar, yağ soğutucusuna gelir ve burada soğutulur, soğuyan yağ yağ filtresinden geçirilerek temizlenir ve sisteme gönderilir. yağ soğutucusu, sık arıza yapmasıyla meşhur bir parçadır, contasının bozulması veya soğutucunun patlaması sebebiyle, motor yağı ve soğutma suyu birbirine karışabilir ve arızalara sebep olur.

Pompadan gelen basınçlı yağ, varsa önce yağ soğutucusundan geçerek yağ filtresine ulaşır. Yağ filtresinde temizlenen basınçlı yağ, ana yağ kanalından çıkarak; krank mili, piston –biyel mekanizması, yağ jetleri, zincir gergisi, eksantrik milleri gibi temel hareketli motor parçalarına ulaşır. Yağ soğutucusu, motor soğutma sistemiyle beraber çalıştığından, soğutma sisteminin de bir parçasıdır.

 


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 ziyaretçi)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:39.