![]() |
![]() |
![]() |
#1 |
|
![]() ![]() Modern bir V6 dizel motor bloðu. Büyük delikler silindirler, küçük yuvarlak delikler montaj delikleri ve küçük oval delikler soðutma ve yaðlama kanallarý. Silindir bloðu, motorun temel parçasýdýr. Dökme demir'den ya da alüminyum'dan yapýlýr. Ýçerisinde pistonun aþaðý yukarý hareket ettiði silindir, silindirin sýcaklýðýný kabul edilebilir seviyede tutan soðutma için yaþ gömlekler ya da kuru gömlekler, krank mili muhafazasý ve onun altýna takýlan krank mili bulunur. Dayanýklýlýk amacýyla, dizel motorlarda silindir bloðu genellikle dökme demirden yapýlýr. Çünkü aþýnmaya, korozyona karþý yüksek dirence sahiptir ve üretilen yüksek torklara dayanabilir. Son zamanlarda, benzinli motorlarda alüminyum alaþým daha sýkça kullanýlmaktadýr. Alüminyum daha hafiftir ve ýsýyý çelikten daha kolay iletir. Bu nedenle benzinli motorlar için ideal malzeme olarak kabul edilir. Bloðun kuvvetini artýrmak için, silindir bloðunun iskelet yapýsý kullanýlýr. Özetle: » Üst karterle birlikte motorun gövdesini teþkil eder. » Pistonlara yataklýk eder. » Zamanlarýn oluþtuðu silindirler, silindir bloðunda bulunur. » Ayrýca motoru tamamlayan birçok donaným içten veya dýþtan silindir bloðuna baðlýdýr. ALINTIDIR |
|
Alýntý Yap |
Cevapla |
Etiketler |
bloðu, motor, silindir |
Þu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanýcýlar: 1 (0 üye ve 1 ziyaretçi) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|