IRCForumu.ORG   sohbetkacak
reklamalanı


Güncel ve Son Dakika Haberler Güncel ve Son Dakika Haberler

 
 
Seçenekler Stil
Alt 11 Ağustos 2021, 15:58   #1
Kayıtlı Üye
CRown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Tek dinlenme alanları bagaj!

Peş peşe yaşanan otobüs kazaları dikkat çekerken uzmanlar, bagajda uyumak zorunda kalan şoförlerin yeterince dinlenemediğini ve otobüslerin teknik özelliklerinin de yetersiz olduğunu vurguluyor.



Manisa’da 6 Ağustos’ta meydana gelen 6 kişinin yaşamını yitirdiği kazanın ardından 8 Ağustos’ta da Balıkesir’deki kazada da 15 yurttaş yaşamını yitirdi. Aynı gün İzmir’in Kemalpaşa ilçesinde minibüsün şarampole yuvarlanması sonucu ise 8 kişi hayatını kaybetti. Dün de Uşakta devrilen otobüsteki 33 kişi yaralandı. Ardı ardına yaşanan faciaların ardından gözler otobüs firmalarına ve yol güvenliğine çevrildi.

DENETİM SİSTEMİ DEĞİŞMELİ

Trafikte ve İş Güvenliği Uzmanı, İYİ Parti İBB Grup Sözcüsü Dr. Suat Sarı, yaşanan otobüs kazalarını BirGün’e değerlendirdi. Denetim sisteminin değişmesi gerektiğini vurgulayan Sarı, “Denetimleri elektronik yapmak lazım. Mesela Avusturya’da otoyollarda her 50 km’de bir şoför dinlenme odaları var. Orada otoyollar yapılırken bu dinlenme yerlerini şart koşuyorlar. Bizde şoförlerin hepsi otobüslerin altındaki bagaj yerlerinde yatıyor. 2021 yılına geldik hala şoförler bagajda dinleniyor. Orada dinlenilmez ki devamlı yol sesi var motor sesi var. Şoföre ne zaman dinlendiğini soruyorum ve motor sesi kesildiği zaman yanıtını veriyor” dedi.

“Otobüsün içerisine kameralı sistemler kurulması lazım” diyen Sarı sözlerini şöyle sürdürdü: “Yani şimdi dinlenmiş şoför görüntüsü yaratmak için ehliyetlerini değiştiriyorlar. Gerçekten o şoför o arabayı sürmüyor. Otobüslerin fren sistemlerinin asla onarılmaması lazım. Batıdaki normları hiçbir fren sistemi onarılmaz. Mutlaka değiştirilir, yenilenir. Bizde yüzde 90’dan fazlası onarılıyor. ”

TMMOB Makina Mühendisleri Odası (MMO) İstanbul Şubesi Motorlu Araçlar Komisyonu Başkanı Alpay Lök ise şoförlerin dinlenemediğini vurgulayarak şunları anlattı: “Sürücülerin iş yükü o kadar fazla ki ve o kadar insanüstü çalışıyorlar ki bir dinlenmeme durumları var. 2016 model ve üstü otobüslerde elektronik sürüş denetim sistemi var. Bunlar 2016’dan sonra zorunlu. Bu kaza yapan otobüslerin de hepsi 2016 modelden aşağı eski otobüsler. Bu elektronik sistem bir takım kazaları engelleyebiliyor. Çünkü öndeki araca çok yaklaşırsa fren yaptırabiliyor. Şerit değiştiğinde, şeritten kaydığında araç, sürücüyü uyarabiliyor. Kritik hatlara ve gece hatlarına 2016 model ve üstü araçlar verilsin.”



Alıntı
 


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 ziyaretçi)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:44.