IRCForumu.ORG   sohbetkacak
reklamalanı


 
 
Seçenekler Stil
Alt 09 Ocak 2022, 03:11   #1
Kayıtlı Üye
EzeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Kültür ve sanat iletişimi

academia.edu
Kültür ve sanat iletişimi çerçevesinde Türkiye'de sanal müzelerin gelişimi
Ş Bozkuş
The Journal of Academic Social Science Studies 26, 329-344, 2014
Son yıllarda gelişen ileri teknolojilerin etkisi ile Türkiye'deki müzecilik anlayışı bu gelişime paralel olarak değişim göstermiştir. Dijital teknolojilerin devreye girmesi müze koleksiyonlarının yapısını değiştirmiştir. Geleneksel anlamdaki nesne koleksiyonlarından farklı olarak bilgiye/imgelere dayanan ve kolay ulaşılabilinen etkileşimli sanal müzeler kurulmaya başlanmıştır. Çoklu medya aygıtları kullanılarak izleyiciye ulaştırılan sergiler sanal müzecilikte için yeni bir yol açmıştır. Yeni tekniklerin kullanılması ile kültürel miras ve sanat sergileri farklı formatlarda sunulmaktadır. Günümüzde müzelerin sahip olduğu koleksiyonlar tüm dünyanın ortak mirası olduğu kabul edilmektedir. Bu nedenle pek çok önde gelen müze uluslararası ziyaretçilerine sanal müze ve sanal sergiler yoluyla ulaşır. Ziyaretçilerin gezebileceği fiziksel mekân ihtiyacı, dijital ortama aktarılmış koleksiyonlar ve sanal müze ortamı sayesinde karşılanır. Bu sayede müzeler ziyaretçileri ile kesintisiz bir iletişim sağlayarak bilgi akışı sağlar.
Bu çalışmanın temel amacı yapılan düzenlemeler ve yeniliklerle aynı zamanda birer eğitim kurumu haline gelen sanal müzelerin uluslararası kültürel işbirliklerinde her geçen yıl artan rolünü incelemektir. Modern müzecilik anlayışına bağlı olarak gelişen sanal müzeler," Sınırlar Ötesi Müzecilik"," 24 Saat Açık Müze" ve" Her Kuşaktan Sanatçıya Açık" sloganlarıyla tanıtılmaktadır. Kavramsal çerçeve içerisinde çalışmada sorulacak ana sorular şunlar olacaktır: Sınırsız arşiv ve sergi mekânına sahip olan sanal müzelerin dijital dünyanın sunduğu ayrıcalıkları kullanmaları yeni iletişim modelini nasıl etkiler? Sanal müzeler post-modern anlamda müzeciliği dönüştürebilirler mi? Sanal müze ortamında temsil ve sergilemenin kavramsal boyutu düşünüldüğünde müze ziyaretçilerine kültürel bilgi aktarımının nasıl yapıldığı bu kapsamda ele alınacaktır. Anahtar Kelimeler: Müzecilik, Sanal Ortam, Dijital Teknolojiler, Kültürel Miras, Sanat, İletişim
Esnek İstihdam Toplumunda Kültürel Sermaye

Toplumların ekonomik gelişmesiyle birlikte, sanat ve sanatçı kavramları da toplumsallaşmıştır. Sanatsal faaliyetler sadece entelektüel kesimler için değil, geniş halk yığınları için de icra edilir hale gelmiştir. Bu sürçeçte sanatsal ürünler endüstrileştirilerek piyasalaştırılmıştır. Toplumsal katmanlara yayılarak piyasalaşan sanatın ve sanatçının kamusal boyutu ise günümüzde hala tartışmalı bir konudur. Çalışmada küreselleşen, endüstrileşen ve piyasalaşan sanatsal faaliyetlerin kamusallığı sorunu ve devletin sanata katkısının önemi ve riskleri ele alınmıştır....


Çağdaş sanatta kurumsal eleştiri ve Türkiye'deki tartışmaları

Kurumsal eleştiri, sanatı tanımlayan, değerleyen, yaşama geçiren kurumların araçlarını ve yöntemlerini sorgulayan bir sanat pratiği olarak 1960'ların eleştirel bakışıyla beraber ortaya çıkar. Sanatsal çalışmalar, yaratıcı politik aktivizm ve makaleler aracılığıyla getirilen eleştiri; bireysel koleksiyonerlerden, büyük müze ve müzayede salonlarına kadar eğitim ve yayın organlarını da kapsamı altına alarak gelişir. Sanatın sermaye, sınıf, piyasa ile olan yakın bağları ve bu ortamda muhalif sanatın olanakları kurumsal eleştirinin temel sorunsallarını oluşturur …

... Alıntıdır...
 


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 ziyaretçi)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:54.