Tekil Mesaj gösterimi
Alt 19 Eylül 2021, 16:12   #1
VelevKi
Kayıtlı Üye
VelevKi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Çoklu Zeka Türüne Hitap Eden Okul Öncesi Etkinlikler


Türkçe Dil Etkinliği


Okul öncesi dönemde “Türkçe Dil Etkinliği” adı altında olan bu etkinlik türü çocuğun; düşünme, anladıklarını ve duyduklarını tekrar etme, dil becerilerinin geliştirilmesi ve telaffuz yeteneğine oldukça faydası olan bir etkinlik türüdür.


Peki türkçe dil etkinliklerinde neler yapılır?

Hikaye Öncesi Etkinlikler

Hikaye öncesinde çocuğu hikayeye hazırlamak gerekli olup hikayede geçen kavramların, anlamların açıklanması hikaye esnasında çocuğun hikayeyi daha kolay anlamasına yardımcı olacaktır. Hikaye öncesinde yapılan etkinlikler ise; Sohbet, Parmak Oyunu, Şiir, Tekerleme-Bilmece gibi etkinliklerdir. Sohbet esnasında çocuk kendini daha rahat ifade etmeyi öğrenir. Grup içerisinde çekingenlik, içekapanıklık söz konusu ise bir süre sonra sohbete katılarak kendini ifade etmeye başlar. Parmak oyununda parmak kaslarını geliştirilir ve dilin işlevi arttırılır. Şiirde duygu ve düşüncelerini anlamaları için okul öncesi dönemde kısa, net ve anlaşılır olunmalıdır. Şiir çocukların dikkat sürelerinin arttırmakta etkili olmaktadır (okul öncesi çocukların max. dikkat süresi 10-30 dk arasındadır). Artikülasyon bozukluğunun giderilmesinde anlama ve kavramada etkilidir. Mecaz anlamları anlamada yararlı olmaktadır. Tekerleme-Bilmece etkinliğinde yeni kelimeler öğrenilir bu da hayal güçlerinin geliştirilmesinde faydalı olmaktadır. Aynı zamanda eğlenme, düşündürme ve eğitimine katkıda bulunma açısından oldukça yararlıdır.


Hikaye Anı Etkinliği
Çocuklar hikaye anlatmayı ve dinlemeyi fazlaca severler. Hikayelerin çocuklar üzerinde; yeni kelimeler öğrenip, hayal kurmayı, hikayedeki karakteri gözünün önünde canlandırmayı ve sınıf içerisinde toplulukta nasıl durulması gerektiğine dair faydası olur. Arkadaşlarına karşı saygı duymayı öğrenirken aynı zamanda empati yeteneğini geliştirir. Kavram, mekan, şekil, renk ve yön kavramlarının desteklenmesine de yardımcı olur.


Hikaye Sonrası Etkinliği:
Yaratıcı dramatizasyon yöntemiyle hikaye sonrasında dinledikleri ve zihinlerinde hikayeyi canlandırırlar. Canlandırırken söz ve hareketleri bir arada kullanarak yüz mimiklerini de konuya göre kullanmayı öğrenirler. Sohbet için hikaye yarım bırakılabilir. Çocuklar zihinlerinde canlandırdıklarını kendi ürettikleri son ile devam ettirip sonlandırabilir. Düşünme yetenekleri gelişir ve beyin fırtınası yapabilirler. Grup içerisinde hikaye tamamlanırken uyum içerisinde olmayı, birbirlerini dinlemeyi, sevgi ve saygı gibi değerlerimizi öğrenirler. Hikaye sonrasında pandomim yapılabilir. Pandomim, sözsüz sadece mimikleri ve beden dilini kullanarak yapılan bir oyun türüdür. Dinledikelrini tekrarlamaya zihinde canlandırmaya ve zekayı harekete geçirmeye destek olur.

Alıntıdır.
________________

B