![]() |
![]() |
![]() |
#1 |
|
![]() Külbütör mekanizmasýnýn görevinin ne olduðu hakkýnda bilgi vermek istiyoruz. Külbütör mekanizmasý; supaplarýn açýlýp kapanma görevini yapar. Bu iþlemi yaparken külbütör mekanizmasý eksantrik milden almýþ olduðu hareketle bu görevi yerine getiriyor. Bazý araçlarýn motorlarý eksantrik mili üzerinde kamlar aracýlýðýyla direk olarak supaplara baský yaparlar. Buda açýlýp kapanma iþlemini devreye sokar. Külbütör mekanizmasý bazý araçlarýn motorlarýnda eksantrik mili ile supaplar arasýnda bulunuyorlar.
Külbütör mekanizmasýnýn supaplarýn açýlýp kapanma iþlemini yapmasý sadece kendi baþýna olmuyor. Külbütör mekanizmasýnýn bu görevi yapmasýný saðlayan parçalarý bulunuyor. Bu parçalarýn neler olduðunu yazmak istiyoruz. » Külbütör manivelasý » Piyano » Külbütör kolu gibi parçalarý külbütör mekanizmasýnýn oluþturur ve görevini doðru bir þekilde yapmasýný saðlar. Külbütör mekanizmasýnýn yapmýþ olduðu supaplarýn açýlýp kapanma görevini eksantrik milinin külbütörleri tahrik etmesiyle olur. Bu sayede supaplarýn açýlýp kapanma olayý külbütör mekanizmasý sayesinde ortaya çýkar. ![]() Külbütör mekanizmasýný oluþturan önemli parçalarandan bir tanesi külbütör koludur. Külbütör kollarýnýn görevi supaplarýn açýlýp kapanmasý saðlayan kollardýr. Bu kollar supaplara baský yaparak açýlma iþlenmini yapýyor. Külbötör kollarýnýn diðer isimleri arasýnda piyano, külbütür manivelasý ve külbütör parmaðý da denir. Yani kýsaca söylemek gerekirse külbütör diyoruz. Külbütör kollarýnýn nasýl yapýldýðýný yazmak istiyoruz. » Dökme demir alaþýmýndan » Sac olan malzemelere pres yardýmýyla þekil verilerek yapýlýyor. Dökme demirden yapýlmasý külbütör kollarý külbütör miline bakýr tunç yardýmýyla yataklandýrýlmasý saðlanýyor. Külbütör kolunun içi boþ durumdadýr. Boþ olmasýnýn nedeni ise bu kanaldan motor yaðýnýn geçerek yaðlanmasý yapmasýdýr. Eðer presleme yardýmýyla yapýlan sactan olursa külbütör kollarý silindir kapaðýna küresel mafsallý þekilde saplamalarla takýlýr. Makaralý tip külbütör mekanizmasýnýn çalýþma durumuyla ilgili bilgiler yazmak istiyoruz. Makaralý tip külbütör mekanizmasý; eksantrik motorlarýn terk edilmesi ve eksantrik milinin silindir kapaðýnýn olduðu yere yerleþtirilmesiyle görevini yapýyor. Bu durum uzun ve itici olan kullaným çubuklarýnýn ortadan kalkmasýný saðlamýþtýr. Eksantrik mili külbütöre hareket vermesi esnasýnda daha az aþýnma olmasý için makaralar ekleniyor. Eksantrik milinde bulunan kam, külbütör kolunun ucunda bulunan makaraya itme saðlýyor. Bu itme karþýsýnda külbötür kolu devreye girerek külbütör mekanizmasýnýn supaplarýn açýlýp kapanmasý görevini yapmasýný saðlýyor. Supaplarýn olduðu sistem iki kola ayrýlýyor. Bu iþlem supaplarýn tahrik etmesi yani harekete baþlamasýyla oluyor. Bu iki supap sisteminden bir tanesinin adý endirek supap tahrik sistemidir. Diðerinin ismi ise, direk tahrik supap sistemidir. Külbütör mekanizmasýnýn önemli bir parçasý olan külbütör kolunun görevi vardýr. Motor aracýn en önemli ve hayati parçalarýndan bir tanesidir Bu yüzden motorun içerisine zor girmemesi gerekiyor. Motorun içerisine herhangi bir pisliðin girmemesi için külbütör kapaðýnýn tasarýmý yapýlmýþtýr. Motor yaðýnýn doldurulmasý için açýlan kapak külbütör kapaðýnýn bir parçasýdýr. ALINTIDIR |
|
Alýntý Yap |
Cevapla |
Etiketler |
külbütör, mekanizmasý |
Þu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanýcýlar: 1 (0 üye ve 1 ziyaretçi) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|