Külbütör Mekanizması - IRCForumu.ORG
IRCForumu.ORG sohbet  

Sohbet

Geri Git IRCForumu.ORG > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar Bölümü > Motorlu Taşıt Parçaları & Ekipmanları > Külbütör Mekanizması
Ağaç Şeklinde Aç1Beğeniler
  • 1 Post By Ozi

Yeni Konu Aç Cevap Yaz  
Konu ID: 6676
Seçenekler Stil
Alt 26 Temmuz 2021, 20:10   #1
Ozi
Standart Külbütör Mekanizması

Külbütör mekanizmasının görevinin ne olduğu hakkında bilgi vermek istiyoruz. Külbütör mekanizması; supapların açılıp kapanma görevini yapar. Bu işlemi yaparken külbütör mekanizması eksantrik milden almış olduğu hareketle bu görevi yerine getiriyor. Bazı araçların motorları eksantrik mili üzerinde kamlar aracılığıyla direk olarak supaplara baskı yaparlar. Buda açılıp kapanma işlemini devreye sokar. Külbütör mekanizması bazı araçların motorlarında eksantrik mili ile supaplar arasında bulunuyorlar.


Külbütör mekanizmasının supapların açılıp kapanma işlemini yapması sadece kendi başına olmuyor. Külbütör mekanizmasının bu görevi yapmasını sağlayan parçaları bulunuyor. Bu parçaların neler olduğunu yazmak istiyoruz.



» Külbütör manivelası

» Piyano

» Külbütör kolu


gibi parçaları külbütör mekanizmasının oluşturur ve görevini doğru bir şekilde yapmasını sağlar. Külbütör mekanizmasının yapmış olduğu supapların açılıp kapanma görevini eksantrik milinin külbütörleri tahrik etmesiyle olur. Bu sayede supapların açılıp kapanma olayı külbütör mekanizması sayesinde ortaya çıkar.




Külbütör mekanizmasını oluşturan önemli parçalarandan bir tanesi külbütör koludur. Külbütör kollarının görevi supapların açılıp kapanması sağlayan kollardır. Bu kollar supaplara baskı yaparak açılma işlenmini yapıyor. Külbötör kollarının diğer isimleri arasında piyano, külbütür manivelası ve külbütör parmağı da denir. Yani kısaca söylemek gerekirse külbütör diyoruz. Külbütör kollarının nasıl yapıldığını yazmak istiyoruz.


» Dökme demir alaşımından

» Sac olan malzemelere pres yardımıyla şekil verilerek


yapılıyor. Dökme demirden yapılması külbütör kolları külbütör miline bakır tunç yardımıyla yataklandırılması sağlanıyor. Külbütör kolunun içi boş durumdadır. Boş olmasının nedeni ise bu kanaldan motor yağının geçerek yağlanması yapmasıdır. Eğer presleme yardımıyla yapılan sactan olursa külbütör kolları silindir kapağına küresel mafsallı şekilde saplamalarla takılır.


Makaralı tip külbütör mekanizmasının çalışma durumuyla ilgili bilgiler yazmak istiyoruz. Makaralı tip külbütör mekanizması; eksantrik motorların terk edilmesi ve eksantrik milinin silindir kapağının olduğu yere yerleştirilmesiyle görevini yapıyor. Bu durum uzun ve itici olan kullanım çubuklarının ortadan kalkmasını sağlamıştır.

Eksantrik mili külbütöre hareket vermesi esnasında daha az aşınma olması için makaralar ekleniyor. Eksantrik milinde bulunan kam, külbütör kolunun ucunda bulunan makaraya itme sağlıyor. Bu itme karşısında külbötür kolu devreye girerek külbütör mekanizmasının supapların açılıp kapanması görevini yapmasını sağlıyor. Supapların olduğu sistem iki kola ayrılıyor.


Bu işlem supapların tahrik etmesi yani harekete başlamasıyla oluyor. Bu iki supap sisteminden bir tanesinin adı endirek supap tahrik sistemidir. Diğerinin ismi ise, direk tahrik supap sistemidir.


Külbütör mekanizmasının önemli bir parçası olan külbütör kolunun görevi vardır. Motor aracın en önemli ve hayati parçalarından bir tanesidir Bu yüzden motorun içerisine zor girmemesi gerekiyor. Motorun içerisine herhangi bir pisliğin girmemesi için külbütör kapağının tasarımı yapılmıştır. Motor yağının doldurulması için açılan kapak külbütör kapağının bir parçasıdır.


ALINTIDIR

Oktayy bunu beğendi.



 
Alıntı Yap
Cevapla

Etiketler
külbütör, mekanizması


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 ziyaretçi)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Kapalı


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:08.