18 Eylül 2021, 13:51 | #11 |
Görecelik yanlılarının başvurdukları ana argüman hoşgörüdür. Birisine ahlaklarının yanlış olduğunu söylemenin hoşgörüsüz bir şey olduğunu ve göreceliğin bütün görüşlere hoşgörü gösterdiğini iddia ederler. Ancak bu yanıltıcıdır. İlk olarak kötülüğe hiçbir zaman hoşgörü gösterilmemelidir. Irza geçen birinin, kadınlarının erkekleri tatmin etmek için yaratılmış, suiistimal edilmesi gereken objeler olduğu görüşüne hoşgörüyle mi bakmalıyız? İkinci olarak, bu kendi kendini geçersiz kılan bir görüştür çünkü göreceliğe inananlar hoşgörüsüzlüğe ya da mutlaklığa tahammül edemezler. Üçüncü olarak görecelik, bir insanın neden hoşgörülü olması gerektiğini açıklayamaz. İnsanlara (onların görüşlerine katılmasak bile) hoşgörü göstermemiz, insanlara her zaman adilce davranmamız gerektiğini söyleyen mutlak ahlak kuralını temel alır; ama bu da yine mutlakçılıktır! Hatta evrensel ahlak ilkeleri olmadan iyilik olamaz.
Keyifli forumlar.
________________
"Fark etmek acıydı ama gerekliydi." |
|
|
18 Eylül 2021, 14:03 | #12 | |
Alıntı:
şu yorumunuzdan bile ahlakın göreceği olduğu anlamı kendiniz çıkartıyorsunuz zaten işte bu "sizin için, size göre, bana göre" diyorsunuz. herkese göre farklı zaten bu da ahlakın göreceli olduğu anlamına geliyor zaten. benim sizi eleştirdiğim yok hanımefendi "ahlak hiçbir zaman göreceli olamaz" sözünüzü düzeltiyorum. ahlak her zaman görecelidir. tam da bu yüzden ve bu sebeple davranışa ahlaki standartların koyulmaması önerilmektedir. göreceliliğe göre toplumsal düzende birden çok ahlaki norm ve ilkeler yer almaktadır. metaetik ahlaki görecilik, bu anlaşmazlıklarda kimsenin nesnel olarak doğru ya da yanlış olmadığını savunur. |
||
|
Kilitli
|
Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 ziyaretçi) | |
|
|